Nationaldagen :)

Idag är det ju sveriges nationaldag och när jag satt barnvakt hos våra svenska grannar igår så undrade dom om jag ville åka med dom till svenska skolan som ligger ganska nära där vi bor. Dom har nämnligen lite firande där, ambassatören läser ett tal, kören från svenska kyrkan sjunger några sånger och så är det fullt med svenskar där och man kan köpa svenska god saker och så :) Så jag följde med och det var jättetrevligt men jag kom fram till att jag kommer sakna dom ungarna oxå. Även om jag inte träffar dom så ofta så har man ju ett speciellt band bara av att komma från samma land när man är utomlands. Och dom är jättegulliga och snälla.

Det kändes jättekonstigt att komma till svenska skolan, typ som en liten "Sverige-bubbla". Huset är ritat av en svensk arkitekt så det ser inte alls ut som engelska skolor och alla pratade ju svenska och så var det svenska flaggor överallt eftersom det är nationaldagen^^


Svenska skolan.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0