Fettisdagen :D

Idag var jag först på engelskakurs som vanligt. Sen skyndade jag mig hem så att jag skulle hinna hem direkt till grannen och barnvakta lite mellan runt halv 2 till 3. Dessutom lämnade Deborah Oliver och Sarah där strax efter att jag hade kommit men då lekte Oliver med Max och Sarah med Nina så det gick väldigt bra :) Sen skulle en av Sarah's kompisar komma och leka så Deborah kom och hämtade Sarah och jag var kvar med dom andra ungarna. Men mamman kom hem ganska snart efter det men eftersom Oliver ville stanna och leka med Max och Vala (mamman) tyckte att det var okej så stannade jag där enda till det var dags att gå hem och äta dinner. Men då följde Max, Nina och Vala med eftersom Deborah bjöd dit dom på pankakor för i England på "fettisdagen" så käkar dom pankakor^^

Sen kollade jag lite på curling och när jag stod nere i köket och pratade med Deborah så kom vi in på att jag spelar curling så jag fick berätta massor om det för hela familjen när vi satt i vardagsrummet och kollade på curlingmatchen mellan Sveriges och Storbritanniens herrar. Men såklart vann dom bästa, 6-4 till Sverige. Och jag blev ganska förvånad för dels är det ett ganska nytt lag och dels så var Strobritannien favoriter för dom är regerande världsmästare. Så det var bra gjort Sverige!

Efter det kände jag att det var dags att fira en riktig svensk fettisdag, som ska uttalas "fettis-dag" iaf i den här bloggen ;) Så nu sitter jag här med en äkta svensk semla framför mig^^



<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0