Jaha...

Måste tyvärr meddela en trålig nyhet (även om den känns skön oxå). Jag kommer hem till Sverige imorgon kväll... Jag trodde att det skulle ordna sig här men precis när jag börjat fått nytt hopp så kom mamman här och rasade allt. Hon sa, igår efter mitt lilla sammanbrott, att jag kunde skriva upp vilka tider jag kunde jobba den här veckan, eftersom hon ville att jag skulle må bra och så. Så när jag varit och träffat den nya familjen idag (som för övrigt var jättetrevlig och ville ha mig) så kommer jag hem hit och visar henne dom tider som jag känner att jag orkar med att jobba utan att må alltför dåligt psykiskt. Då börjar hon lägga till timmar och börjar prata om att det var så lite och att det aldrig skulle gå!! (och då vill jag tillägga att jag skrivit upp mellan 25-30 timmar!!) Så då kände jag att det bara brast, jag klarade inte av detta! Jag hade planerat att vara kvar här den här veckan och jobba lite mindre så att jag klarar av det och sedan flytta till den andra familjen och prova hur dom var, eftersom dom verkade så snälla. Men istället så var det ju klart att hon skulle komma där med sina konstiga idéer och förstöra mitt psyke, återigen... Så jag ringde Anne på Swedecare och hon sa: "Boka en biljett nu på en gång!" Så jag och mamma och pappa bokade en biljett imorrn kväll. Så jag lämnar denna underbara stad... Men det är ju inte värt att vara kvar om man mår så dåligt som jag har gjort! Och familjen har ju bokat en resa hit på slutet av höstlovet och ska försöka få med mig på ett flyg och på hotellet så jag kommer förhoppningsvis hit igen om typ 3-4 veckor :) Sen har jag tänkt att om ekonomin tillåter och så, så tänker jag nog åka hit och hälsa på nån gång ibland :) (Kanske nån kompis som vill följa med?) Annars kan jag ju säkert få komma till Ida och umgås med henne och kanske sova hos henne för (iaf hoppas jag det) vi har blivit ganska bra kompisar och hennes au pair-mamma tycker om mig.

Vi får se hur det blir! Just nu vet jag iaf att jag ska hem imorrn och det känns sååå skönt men såklart tråkigt eftersom jag vant mig vid det här området och tycker så mkt om det! Men det är som sagt var inte värt det för att må så dåligt att man bryter ihop typ varje dag!

<3

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh, tråkigt att höra. :(

Men jag följer gärna med dig till London någon gång.

Hoppas att du mår bättre snart igen, hör av dig om du vill ha någon att prata med. (Behöver nog prata med någon jag med efter min praktik. Är så sjukt nervös..)

Kram

2009-10-04 @ 20:58:28
Postat av: Eva

Åh vad tråkigt. :(

Tycker att du är sjukt modig som ändå vågar avbryta, eller vad man ska säga. Jag följer gärna med dig till London någon gång. :)

Du får höra av dig om du vill ha någon att prata med. (Om inte annat vill jag säkert prata med dig efter min praktik..)

Kram

2009-10-04 @ 21:18:10
Postat av: Sandra

åh, vad jobbigt att höra!! hörde av mli tror jag det var att du åkt iväg som aupair och var ett riktigt sammanträffande, för jag ska också iväg som aupair, åker om två veckor.. hade tänkt att vi kunde ses då ju. Jag kommer bo nordväst om london fast kanske 1/2 h utanför, hade ju varit skoj om vi kunnat ses då! Hmm, var riktigt tråkigt att höra att du inte verkat trivas med familjen men hoppas du hittar en annan om du fortfarande vill och så.:)



/Sandra Eriksson:)

2009-10-04 @ 22:42:55
Postat av: eli

oj! :S det väntade jag mig inte ... men det låter som ett klokt beslut, du ska ju inte jobba ihjäl dig..!



då ses vi snart iaf :) <3

2009-10-04 @ 22:44:17
Postat av: Joanna

Vad tråkigt och hemskt att du ska ha behövt må så dåligt, bra val att åka hem då. Usch, jag hatar när idyller skiter sig ^^ Du får höra av dig när du har lust så kan vi ju träffas :)



Kramar!

2009-10-05 @ 09:39:47
URL: http://joannaeunora.blogg.se/
Postat av: Ida

tuss. de ar saklart du far komma o bo hos mig! :) kom nar du har rad sa ska jag planera nat trevligt aventyr ;) kommer sakna dig! puss

2009-10-05 @ 11:15:17
URL: http://idakanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0