Ändringar på gång??

Hej på er. En del av er har väl kanske förstått att jag inte varit helt nöjd med min au pair-familj. Dom senaste dagarna har varit väldigt jobbiga för mig för mamman har en del idéer om hur en au pair ska jobba och så som jag inte tycker så mkt om. Så jag kontaktade Anne på Swedecare idag och när jag förklarat hur jag kände och vad det var som gjorde att jag kände så, så sa hon att så skulle det ju inte vara! Och innan dagen var slut så hade jag pratat med mamman här, Anne ringde och pratade med mamman, Anne hittade en ny familj och mamman i den familjen har tagit kontakt med mig så jag ska dit imorrn och träffa henne :) Hoppas verkligen att vi kommer överens och så för den familjen verkar väldigt bra! Dom har tre barn, 6,10 och 14 år, så det är inga småbarn att vaka över varje sekund! Sen ville dom ha hjälp 25-30 timmar i veckan, som det är nu har jag jobbat runt 40... Och det är för mkt känner jag! Jag har ju börjat 7.30 varje morgon och varit ledig en stund mitt på dagen och sedan jobbat igen enda till kl 9 på kvällarna och det tar verkligen på krafterna! Tidigt varje morgon och sent varje kväll. Men nu verkar det som om det blir ändring på det för som det känns nu så är det en ny familj eller Sverige som gäller och jag hoppas verkligen att det blir en ny familj för det vore så underbart att få bo i London ett år och prova på storstadslivet! Den delen skulle jag verkligen sakna om jag åker hem! Den nya familjen bor dessutom inte så jättelångt från där jag bor nu så jag kommer fortfarande kunna träffa Ida och så, tror att jag kanske måste åka tuben men det kan det ju vara värt! Det går nog att gå men det är en liten bit och tar nog 45 min - 1 timme.

Jaja, nu ska jag lägga mig, har ont i huvudet efter allt som hänt idag... Har haft ett antal sammanbrott idag och så vart jag jätteglad när det verkade lösa sig så jag skuttade iväg till Ida och spenderade hela kvällen där^^ Så nu ska jag sova enda till kl halv 9 imorrn :P

<3

Kommentarer
Postat av: elibeli

var stark! det är inte alltid så lätt, och det blir nästan aldrig som man tänkt sig. håll huvudet högt och tänk positivt så ska du se att det löser sig.



lycka till med nya familjen:) <3 saknar dig.

2009-10-04 @ 01:27:44
Postat av: Vic

Ja, lycka till!

2009-10-04 @ 02:25:40
Postat av: Eva

Hoppas verkligen att allt löser sig, för jag vill int att du ska komma hem nu.

(Jo, det är klart att jag vill eftersom jag saknar dig, men när du har kommit så här långt så vill jag hellre att du ska få uppleva allt du vill i London och få ett hur sjukt bra år som helst med både jobb och ledighet.)

Ha det bra vännen, kram.

Ps. Glöm inte att du tog med dig brevpapper. ;) Ds.

2009-10-04 @ 13:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0